سلام 

دیشب میهمان برنامه سبحان استاد حاج حامد شاکرنژاد بودند

میتونید این برنامه رو از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

telewebion

فقط  کافیه که وقتی رفتید این سایت از منوی بالای صقحه شبکه قرآن رو انتخاب کنید و یعدشم از منوی سمت راست روز  سه شنبه رو  انتخاب کنید!

نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه چهاردهم فروردین 1392 ساعت 12:58 | لینک ثابت |

سمت چپ امیر محمد شاکرنژاد در آغوش استاد حاج حامد شاکرنژاد

و سمت راست حاج حمید شاکرنژاد

منبع:وبلاگ تخصصی حاج حمید شاکرنژاد

و اما بعد نوشت....

ینی اگه این امیر محمد به تلاوت قرآن علاقه داشته باشه و خودش هم پیگیری کنه ببین زیر دست بابا و عمو  و پدر بزرگ چه قاری بشه!!!!! بزنه رو دست عمو و بابا!صاحب سبک آینده....



نوشته شده توسط قاری قرآن در سه شنبه ششم فروردین 1392 ساعت 17:35 | لینک ثابت |

سلام به همه رفقا

اول باید یه عذر خواهی اساسی بکنم به خاطر 9 ماه عدم فعالیت و راکد بودن وبلاگ،ان شاءالله سر فرصت دلایلش رو خدمتتون عرض میکنم

به هرحال به یاری خداوند از امروز دوباره وبلاگ فعال خواهد شد(و البته اگر خدا بخواهد با سایت qariquran در خدمت شما خواهیم بود)و تلاوت های جذاب و شنیدنی از قراء جهان اسلام علی الخصوص حاج حامد و حاج حمید شاکرنژاد برای شما خواهیم گذاشت.

این دو عکس متفاوت از استاد شاکرنژاد هم تقدیم به نگاه های قشنگتون(البته شاید بعضیا این عکسارو دیده باشن)

در ضمن عکس دومی استاد کنار پدر بزرگوارشون استاد حاج محمد شاکرنژاد نشستن...

نوشته شده توسط قاری قرآن در سه شنبه ششم فروردین 1392 ساعت 17:11 | لینک ثابت |

دوستان سلام

با توجه به اینکه خیلی ها دنبال تلاوت تصویری استاد حامد شاکرنژاد در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن بودن دارم سعی میکنم فایل تصویریش رو برای دانلود بذارم.اما اونایی که زیاد صبر ندارن و مشتاق دیدن این تلاوت هستند میتونن از طریق لینک زیر این تلاوت رو ببینن.البته باید دقایق آخر فیلم رو بزنید.

تلاوت تصویری استاد حامد شاکرنژاد در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی

نوشته شده توسط قاری قرآن در یکشنبه چهارم تیر 1391 ساعت 21:0 | لینک ثابت |

سلام

امروز متسابقین بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در حرم رضوی میهمان امام رضا علیه السلام  و امام خامنه ای (حفظه الله) بودن.

حاج حمید هم مثل حاج گل کاشت.انصافا تلاوت این دو تا داداش روکه گوش میدم احساس میکنم تو بهشتم.از طریق لینک زیر میتونید تلاوت حاج حمید در محضر رهبر معظم انقلاب رو دانلود کنید.البته با ذکر یه صلوت

تلاوت سوره مبارکه آل عمران استاد حاج حمید شاکرنژاد

نوشته شده توسط قاری قرآن در یکشنبه چهارم تیر 1391 ساعت 20:50 | لینک ثابت |

سلام

بنا به درخواست دوستان تلاوت افتخاری استاد حامد شاکرنژاد در  روز چهارم بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن رو با دو کیفیت متفاوت برای دانلود گذاشتم.برای دانلود روی لینک های زیر کلیک کنید

یوسف-حاقه استاد حامد شاکرنژاد کیفیت متوسط

یوسف-حاقه استاد حامد شاکرنژاد کیفیت خوب

استاد باز هم مثل همیشه گل کاشت.تو این تلاوت خیلی معنا محور میخوند و سعی داشت معنی روبه مستمع خوب القاء کنه.این تلاوت استاد منو یاد شیرینی و حلاوت خاص مجالس مصطفی اسماعیل انداخت که مخاطبان با چه شور و هیجانی تلاوت رو گوش میکردن.استاد مثل همیشه تواضع به خرج داد و به درخواست مستمعین علی رغم ضیق وقت سوره مبارکه الحاقه رو تلاوت کرد....

برای سلامتی همه خادمین به قرآن و اهل بیت اطهار علیهم السلام علی الخصوص استاد حاج حامد شاکرنژاد که افتخار شیعه هستند صلوات بفرستید

نوشته شده توسط قاری قرآن در جمعه دوم تیر 1391 ساعت 10:35 | لینک ثابت |

در شمالی ترین،شهر دانمارکی ها می توان یک نشانه قرآنی را دید. در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان دید. جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این پدیده زیبا بوجود می آید و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.



سورة مباركه الرحمن

مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ (19) بَيْنَهُما بَرْزَخٌ لا يَبْغِيانِ (20) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (21) يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22)
19. دو دريا را به گونه اي روان كرد كه با هم برخورد كنند.20. اما ميان آن دو حد فاصلي است كه به هم تجاوز نمي کنند.21. پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏ كنيد؟ 22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏ شود

نوشته شده توسط قاری قرآن در سه شنبه هشتم فروردین 1391 ساعت 12:11 | لینک ثابت |

برخی از صفات مومنین در قرآن:

مردان و زنان با ایمان، ولی یکدیگرند؛ امر به معروف و نهی از منکر می کنند.توبه/۷۱

ولی پیامبر و کسانی که با او ایمان آوردند، با اموال و جان هایشان جهاد کردند؛ و همه نیکی ها برای آن هاست.توبه/۸۸

آمران به معروف، نهی کنندگان از منکر، و حافظان حدود الهی،(مومنان حقیقی اند) و بشارت ده به مومنان.توبه/۱۱۲

همان ها که در توانگری و تنگدستی، انفاق می کنند و خشم خود را فرو می برند و از خطای مردم در می گذرند.آل عمران/۱۳۴

و آنها که پیوندهایی را که خدا دستور به برقراری آن داده، برقرار می دارند؛ و از پروردگارشان می ترسند و از بدی حساب (روز قیامت) بیم دارند...رعد/۲۱

همانان که از پروردگارشان در نهان میترسند و از قیامت بیم دارند.انبیاء/۴۹

آنها که به عهد الهی وفا می کنند و پیمان را نمی شکنند..رعد/۲۰

و بر گناه اصرار نی ورزند با اینکه می دانند.آل عمران/۱۳۵

آنها کسانی هستند که صبر و استقامت پیشه کردند و تنها بر پروردگارشان توکل می کنند.نحل/۴۲

 

نوشته شده توسط قاری قرآن در یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ساعت 17:39 | لینک ثابت |

سلام

دیدیم که در دیدار جوانان انقلابی کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب حاج حامد شاکرنژاد تلاوت کردند.انصافا عجب مجلسی بود مخصوصا اون وقتی که جوان بحرینی آقا رو صدا زد«یابن رسول الله» خیلی حال کردم،داشتم فکرشو میکردم این جوونا در خارج از کشور این طوری فدایی آقا هستند اما بعضی ها در داخل دل آقا رو خون کردند... بگذریم

تلاوت استاد حاج حامد شاکرنژاد در این مراسم رو میتونید از لینک زیر دانلود کنید،البته اینو بگم که کامل نیست،ان شاءالله کاملش رو بعدا میذارم.با ذکر یه صلوات دانلود کنید

دانلود تلاوت استاد حاج حامد شاکرنژاد

نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه دوازدهم بهمن 1390 ساعت 12:28 | لینک ثابت |

سلام

با توجه اینکه زندگی نامه ناقصی از قاری خوب کشورمان استاد حاج حامد شاکرنژاد در فضای اینترنت وجود داشت تصمیم گرفتم زندگی نامه ایشون رو کامل تر و به صورت متفاوت بنویسم.فعلا قسمت اولش رو بخونید:

لطفا اگر خواستید جایی این زندگی نامه رو ذکر کنید منبع رو بنویسید!بدون ذکر منبع شرعا مشکل داره

 

حاج حامد شاکرنژاد در سال 1362 در خانواده ای مذهبی و قرآنی  در جوار  حضرت امام رضا علیه السلام پا به عرصه وجود نهاد؛از آنجا که پدر بزرگوار ایشان حاج محمد شاکرنژاد از اساتید بسیار خوب کشورمان هستند از همان ابتدای تولد حامد به فکر تربیت و آموزش قرآنی فرزندشان به روش  صحیح بودند همانطور که حاج حمید را اینگونه تربیت کردند.

این بزرگوار هیچ وقت حامد را مجبور به تلاوت و یادگیری قرآن نکرد بلکه از آنجایی که  دائما موسیقی روح بخش قرآن در فضای منزل طنین انداز بود حامد به مرور خود به خود علاقمند به تلاوت قرآن شد،به طوری که  وقتی فقط 5 سال سن داشت به خوبی مصطفی اسماعیل را تقلید میکرد.بعدها به دلیل استعداد خوب حامد پدرش تصمیم گرفت او را به محضر اساتیدی همچون حاج محمود فرقانی و سید مرتضی  و سید مجتبی سادات فاطمی بفرستد.حامد کم کم  در محافل مختلف قرآنی در مشهد مقدس حاضر شد و تلاوت های بسیار زیبایی را از خود به جا گذاشت اما به هر حال کودک بود و شیطنت های خاص خود را داشت، حاج محمد اینجا هم خوب اندیشیده بود و حامد را تشویق می کرد؛یک بار به حامد گفت: اگر تلاوت حجرات– ق مصطفی اسماعیل را خوب تقلید کنی برایت ماشین کنترلی می خرم و اینطور هم شد.

حامد پس از اینکه در مسابقات مختلف کشوری مقام نخست را کسب کرده بود در سن 11 سالگی برای شرکت در مسابقات بین المللی به عربستان رفت؛مسابقاتی که مخصوص بزرگسالان و ملاک شرکت در آن حفظ بودن 5 جزء از قرآن بود.الحق که در این مسابقه هم خوب درخشید طوری که پادشاه وقت عربستان(لعنة الله علیه) را به وجد آورد و علاوه بر جایزه مادی اجازه داد حامد یک ساعت در خانه کعبه به راز ونیاز بپردازد؛ او اولین وکوچکترین قاری ایرانی بود که وارد خانه خدا میشد.

اما حامد مثل بقیه قراء نبود که مسابقات را پایان کار بداند ، او به خوبی فهمیده بود که باید راهی دیگر را برود و مصر را پشت سر بگذارد،این راه را بنابر توصیه های امام خامنه ای(حفظه الله) دنبال کرد همانطور که در مورد تقلید از مصطفی اسماعیل در سنین کودکی امر مولای خود را لبیک گفته بود.عزم خود را جزم کرد و ادامه داد، در حالی که خوب درس میخواند 500 تلاوت از مصطفی اسماعیل را تقلید کرد و حدود 1500 تلاوت از دیگر قراء را موشکافی و تجزیه و تحلیل کرد.خودش می گوید برنامه ای منظم برای تمرین داشتم،اگر به جز مصطفی اسماعیل قاری دیگری را تقلید میکردم شاید خیلی زود رسانه ای میشدم اما هدفم این نبود و در این راه صبر کردم،نوارها را در آن زمان به سختی تهیه میکردم و پس از تقلید الحان آن ها را تعمیم میدادم به دیگر آیات که روزانه حدود 10 صفحه  جزء برنامه کاری من بود؛می گوید دلیل این که اینقدر روان تلاوت میکنم این است که مصحف شریف را در آن دوران حدود پانزده شانزده بار به صورت تحقیق خواندم.

ایشان بعدها از تلاوت های کامل یوسف،محمد رفعت،محمد عمران،عبدالباسط،علی البناء و..الگو برداری کرد و ریتم های آن را تغییر داد.در حالی که فقط هفده،هجده سال داشت ترکیبی خوان ماهری شده بود اما ترکیبی خواندن هم هدف اونبود، بنابر توصیه های مقام معظم رهبری دنبال چیزی والاتر بود.همین باعث شد که بیشتر تلاش کند و نصیحت های پدرانه رهبری را به خوبی عمل کند؛دنبال معنا محوری هم رفت. آقا گفته بود طوری بخوان که الحان،صوت،تجوید و... مطابق با معنا باشد.او هم خوب گوش کرد.

ثمره این زحماتش این شد که حالا استادی شده برای خودش،قاریان و قرآنیان خارج از کشور از او با عنوان سلطان القراء،شمس القراء و... یاد می کنند.استاد حامد شاکرنژاد دیگر برای خودش صاحب سبکی شده، آری درست خواندید (صاحب سبک)!او همانند سبک مصطفی اسماعیل،عبدالباسط،منشاوی،شحات انور و... سبک خاص خودش را دارد.شاید این حرفم برای برخی ها خیلی سنگین باشد اما واقعیتی است که مجبورند قبول کنند.دیگر باید اینطوری بگوییم: سبک شاکرنژاد! ای خدای بزرگ آخر اخلاق قرآنی کجا رفته؟ای پروردگار قرآن آخر چرا باید آنهایی که خود را استاد می نامند از روی حسادت و یا... این همه سنگ جلوی پای این افتخار شیعه بیندازند؟خداوندا از شما عذر خواهی میکنیم! ما را به خاطر این ها عقاب نکن!این هایی که از قرآن فقط تجوید و لحن وصوت را فهمیده اند و خود را محدود به این ظواهر کرده اند!این هایی که هدف را گم کرده اند!این هایی که قرآن را مهجور کرده اند!نمی خواهند ببینند که یک قاری شیعه به این حد رسیده که خود را از این ظواهر جدا کرده و فقط برای رضای تو میخواند،که اگر برای رضای تو نبود هیچ وقت نمی توانست جلوی این همه جفا و حرف های بی پایه دوام بیاورد و به این جا برسد!ای خداوند آسمان ها و زمین او فقط به پشتوانه تو توانسته به این حد برسد!بگذریم...

شیخ حامد شاکرنژاد همواره مورد تفقد امام خامنه ای(حفظه الله) قرار دارند و هر ساله بارها و بارها در جلسات عمومی و خصوصی در محضر معظم له به تلاوت قرآن می پردازند و در این تلاوت ها می توان لبخند رضایت را در چهره رهبر مسلمین جهان دید.

استاد حاج حامد شاکرنژاد بارها و بارها در داخل و خارج کشور با تلاوت هایش تعجب همگان را برانگیخته که چگونه با توجه به معنا می خواند طوری که انگار همین حالا آیه نازل شده است و چگونه فنون مختلف تلاوت را با استادی تمام به کار میبندد تا تلاوتی مورد رضایت خدا داشته باشد.تلاوت های اوموجب مسلمان وشیعه شدن غیر مسلمانان شده است، از جمله آن زن مسیحی که داستانش را شنیده اید.

حاج حامد شاکرنژاد اولین شخص قرآنی است که در بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبه انتخاب شد و باعث شد از  خدمت سربازی معاف شود.ایشان دارای کارشناسی مدیریت بازگانی هستند  و به گفته خودشان قصد ادامه تحصیل دارند اما به علت مشغله زیاد و سفرهای متعدد قرآنی فعلا این امر میسر نشده است.هر کس که ایشان را می شناسد از اخلاق بسیار خوب ایشان می گوید. ایشان با تواضع بسیار حتی  در دور افتاده ترین روستاهای کشور حاضر می شوند و به تلاوت قرآن میپردازند و تا زمانی که مستمعین درخواست ادامه تلاوت را دارند تلاوت را تمام نمی کند.شیخ حامد دیگر در بین قرآنیان و مردم  یک چهره دوست داشتنی می باشد

خداوند ان شاءالله این عامل به قرآن را  در پناه خودش حفظ کند.

منتظر قسمت دوم این زندگی نامه باشید ...

لطفا اگر خواستید جایی این زندگی نامه رو ذکر کنید منبع رو بنویسید!بدون ذکر منبع شرعا مشکل داره

نوشته شده توسط قاری قرآن در یکشنبه بیست و پنجم دی 1390 ساعت 14:47 | لینک ثابت |

به شیطان بگو فقط همین امروز!

جهاد با نفس با نگاهی به«اربعین حدیث» امام خمینی (ره)

اول سلام وبعد عذر خواهی برای اینکه چند ماه نتونستم به روز کنم!

اصل ماجرا

سپاه اسلام از نبرد که بازگشت،پیغمبر(ص) ایشان را دید و فرمود آفرین بر شما که جهاد کوچک را به جای آوردید و لیکن جهاد بزرگ هنوز باقی است.

جهاد بزرگ دیگر چیست یا رسول الله(ص)؟

فرمود:«جهاد نفس»

میدان خونین

گفته اند درون آدمیزاد میدان وسیع و خونینی است از مبارزه ونبرد میان دو دسته از لشکرها؛لشکر رحمانی و لشکر شیطانی.غلبه از آن هر کدامشان باشد،انسان سعید می شود یا شقی،بهشت را در آغوش می کشد یا که در جهنم می سوزد.

کدامین بهشت؟کدامین جهنم؟

غالبا وصف جهنم وبهشت که در کتاب خدا و اخبار انبیا و اولیا شده،جهنم و بهشت اعمال است برای جزای  عمل های خوب و بعد،گرچه همین هم سنگین است و غیر قابل تاب ولی اشارات پنهانی داریم بر بهشت و جهنم اخلاق و از آن سهمگین تر، آن اشارتی است که درباره بهشت لقا و دوزخ هجران شنیده ایم که علی(ع) فرمود: فَهَبْنیِ یا اِلهی وَ سَیِّدیِ وَ مَوْلایَ وَ رَبّی صَبَرْتُ عَلی عَذابِکَ، فَکَیْفَ اَصْبِرُ عَلی فِراقِکَ.

کشور ما از آن کیست؟

اینکه در قوای ظاهری ما، حاکم و فرمانده کیست به خودمان مربوط است.

اینکه هفت سرزمین وجود ما:«1- گوش2- چشم 3- زبان 4- شکم 5- فرج 6- دست 7- پا» با فشار کدام نیرو هدایت می شود و اینکه این سرزمین های هفت گانه، میدان حکمرانی جنود رحمان است یا شیطان ، به خودمان مربوط است.

اینکه در باطن ملکوتیمان و در مدیریت قوه«1- وهم» و «2- غضب » و «3- شهوت» برای تعمیر دنیا و آخرت؛ و برای حفظ شخص و شخصیت بهره می بریم و یا برای غیبت و تهمت و فساد و تباهی؛ آن هم به خودمان مربوط است.

اما یقین می دانیم که اداره مملکت وجود برای ما ممکن است و مقدور؛ چرا که خداوند هرگز بیشتر از حد طاقت و بیشتر از تحمل حکم نکرده است.

اولین وسیله: تفکر

اولین شرط مجاهده با نفس و حرکت به جانب حق تعالی، تفکر است؛ یعنی آنکه انسان لااقل در هرشب و هر روز،مقداری- ولو کم هم باشد- فکر کند.

فکر کند در اینکه آیا این همه دنیا و آنچه در آن است؛ این همه ساخته حضرت حق؛ این همه اسباب آسایش و راحتی که برای آدمی فراهم شده؛ این بدن سالم؛این همه عنایت؛ این همه بساط نعمت و رحمت؛ و از دیگر سو این همه انبیا و این همه کتاب آسمانی؛ این همه دعوت و راهنمایی برای چیست و در این میانه وظیفه ما چیست.

آیا این همه برای همین حیات حیوانی و اداره کردن شهوت است و شراکت و شباهت با حیوانات و درندگان یا مقصود دیگری در کار است؟ آیا عالم بالاتر و بزرگ تری در پیش نبوده است؟

انسان عاقل باید در فکر خودش باشد و به حال بیچارگی خودش رحم کند و با خود خطاب کند:ای نفس شقی که سال های دراز در پی شهوات عمر خود را صرف کردی و چیزی جز حسرت نصیبت نشد، خوب است قدری به حال خود رحم کنی، از مالک الملوک حیا کنی و قدری در راه مقصود الی الله قدم زنی که آن موجب حیات همیشگی و سعادت دائمی است. سعادت همیشگی را به شهوات چند روزه فانی مفروش...

عزم؛گام دوم

بعد از تفکر، گام دیگر«عزم» است. عزم میزان امتیاز انسان است. عزم یعنی  تصمیم برای ترک گناهان؛ عزم یعنی بنا گذاشتن بر اینکه دیگر عصیان نمی کنم.

باید کوشید که صاحب عزم و اراده باشیم؛ که اگر- خدای ناکرده – بی عزم از این دنیا هجرت کنیم شاید در آن عالم آدم بی مغزی باشیم که به صورت انسان محشور نشویم؛

حیوانی باشیم چرا که آن عالم، عالم کشف است.

باید عزمی داشت و باید از معاصی احتراز کرد؛ زیرا که انسان در ایام حیات لغزشگاه های عمیقی دارد که ممکن است در آن واحد به پرتگاه هلاکت، چنان افتد که دیگر نتواند از برای خود چاره بکند بلکه صد در صد چاره جویی هم برنیاید و شاید شفاعت شافعین هم شامل حال او نشود.نعوذ بالله منها.

مشارطه،مراقبه، محاسبه

از اموری  که لازم است برای مجاهد،«مشارطه و مراقبه و محاسبه» است.

مشارطه: آن است که در اول روز مثلا با خود شرط کند که امروز بر خلاف فرموده خداوند رفتار نکند و این مطلب را تصمیم بگیرد و معلوم است یک روز خلاف نکردن امری است سهل  که انسان می تواند به آسانی از عهده آن برآید.

مراقبه: پس از این مشارطه، باید وارد مراقبه شد و آن چنان است که در تمام مدت شرط – طول روز ـ متوجه عمل به آن باشد؛ خود را ملزم بداند به عمل کردن به آن و اگر خدای نخواسته در دل افتاد که گناهی مرتکب شود، بداند که این از شیطان و لشکر اوست؛ به آن ها لعنت کند واز شر آن ها به خداوند پناه برد و آن خیال باطل را از دل بیرون کند و به شیطان بگوید که من یک امروز با خود شرط کردم که خلاف فرمان خداوند تعالی نکنم،«ولی نعمت» من سال های دراز است به من نعمت داده، مرحمت هایی کرده که اگر تا ابد خدمت او کنم از عهده یکی از آن ها برنمی آیم، سزاوار نیست یک شرط جزئی را وفا نکنم.

محاسبه: موقع محاسبه، پایان آن روز است که حساب نفس را می کشد؛ اینکه شرط خود را با خدا وفا کرده یا در این معامله جزئی خیانت کرده؟ اگر وفا کرده خدا را شکر کند و توفیق بیشتر بخواهد و بداند که یک قدم پیشتر رفته و بداند که کار فردا آسان تر خواهد بود و اگر سستی در وفای به عهد کرده، از خدا معذرت بخواهد و بنا بگذارد که فردا مردانه به عمل شرط قیام کند.

استمرار

بر این حال باید ان قدر باشد تا خصایل نیک برایش ملکه شود و خدای، ابواب توفیق وسعادت را بر روی او باز کند و او را به صراط مستقیم انسانیت برساند.

چیدن میوه های رسیده

چون که جهاد نفس به اتمام رسید و انسان موفق شد که لشکر ابلیس را از این مملکت خارج کند، کار سلوک الی الله آسان می شود و راه مستقیم واضح می شود و درهای برکت به روی او گشوده می شود؛ و خدا با نظر لطف به اونظر می کند و از اهل سعادت و اصحاب یمین می شود وخدای در آن راه پر خطر از او دستگیری می فرماید.

 

نوشته شده توسط قاری قرآن در پنجشنبه پانزدهم دی 1390 ساعت 11:44 | لینک ثابت |

سلام دوستان امروز دو تلاوت بسیار زیبا از مرحوم اربابی برای شما گذاشتم با کلیک بر روی لینک ها می توانید دانلود کنید.شادی روح آن مرحوم هم صلواتی بفرستید که به گردن قراء حق زیادی دارند

1 - سوره نحل - 18 دقیقه

2 - سوره نمل - 10 دقیقه

 

نوشته شده توسط قاری قرآن در یکشنبه بیست و ششم تیر 1390 ساعت 13:40 | لینک ثابت |

 به نام خدا

قبل از هر چیز بگویم که روی صحبتم با همه قاریان نیست با بعضی از آنهاست

که دارند آبروی دیگر قاریان را می برند و خون به دل قرآنیان این جامعه می کنند.

با بعضی از آنها که نمی دانند چرا قرآن می خوانند و هدفشان را گم کرده اند.

با آنهایی که اخلاق و تقوا  را گم کرده اند و شهرت و پاکت را می جویند.

مدتی بود میخواستم مطالبی هر چند تلخ اما واقعی را از وضعیت اخلاقی و رفتاری

بعضی از قاریان قرآن  بیان کنم. مطالبی که آنقدر دردناک و تاسف انگیز است

 که هر بار که خواستم بازگو کنم دستم به قلم نرفت

و قیدش را زدم و به بهانه های مختلف خودم را توجیه کردم و از بازگو کردن آن سر باز

زدم. اما دیگر کار به جایی رسیده است که نه تنها خود قرآنیان به ستوه آمده اند بلکه

صدای مردم و افراد غیر قرآنی هم به نشانه اعتراض و هشدار در آمده و این اعتراضها

واقعاً به حق است. در جلسات قرآن چه خبر است؟ قاریان شرکت کننده بیشتر راجع به

چه مسائلی حرف می زنند؟

چه چیزهایی مهم شده و چه چیز هایی دیگر مهم نیستند؟ طرز نگرش قاریان جدید به

قرآن چگونه است؟  اصلاً به چه مسائلی فکر می کنند؟  آیا آنقدر که به

دستگاه رست و سه گاه و حجاز فکر می کنند به اخلاق و منش و آداب یک قاری واقعی

قرآن فکر می کنند؟ اصلاً چرا قرآن می خوانند؟ آیا اصل را گم کرده اند؟

آیا اصل را گم کرده اند یا تعریفشان از اصول چیز دیگریست؟

دیگر کم هستند افرادی که می آیند شاگردی کنند!!  همه استاد شده اند! همه مدعی

هستند! همه پشت سر هم حرف می زنند! هیچ کس دیگری را قبول ندارد! این پشت

آن یکی حرف می زند آن پشت این یکی! بارها دیده ام . بارها دیده ام که یکی قرآن

میخواند و در همان جلسه بعضی ها به هم نگاه می کنند و  پوزخند می زنند!!!

بارها دیده ام و شنیده ام که قاریان قرآن پشت هم غیبت می کنند و یا می گویند:

(فلانی که قاری نیست.!! اصلاً بلدنیست بخواند!! ) با چشمانم دیده ام که قاری قرآن

می آید تا با تلاوتش روی کسی را کم کند و یا دماغش را به خاک بمالد!! غیبت و

بدگویی به درجه اعلا رسیده! به دفعات مشاهده کرده ام که یک قاری در مجلسی

خوب تلاوت نکرده ولی برق خوشحالی در چشمان بعضی دیکر نمایان است. دیگر

حرمتها از بین رفته است. شاکرد به استادش پشت سر و رو در رو بی احترامی می کند.

همان استادی که او را پرورش داده و مطالب زیادی به او آموخته! همه می دوند و شتابان

می روند! به کجا؟ ودر این بین... قرآن با تعجب ایستاده و در حالی که انگشت تاسف به

دندان گرفته فقط و فقط نظاره می کند و به مهجوریت خودش می گرید.

 از این درد گریه می کند که ای قاریان ! چرا من که اصل هستم را رها کرده اید به فرع

چسبیده اید؟ می گوید: پس از من چه آموخته اید؟ آیا به غیر از این است که خداوند

رسولش را برای اعتلای اخلاق مبعوث کرده و من که کتاب او هستم را برای هدایت

مردم آورده؟ اما بعضی از شما قاریان شهوت خوانندگی دارید و من را بهانه کرده اید!!!

اخلاق کجاست!؟ معرفت کجاست؟ محبت گم شده است! حرمتها دیگر ارزش نیست.

ارزش فقط خوب خواندن شده. بیایید نگاه کنید چه جنگ بی صدایی برپاست!!!!!!

بیایید قاریان دوره آخرالزمان را ببینید. بیایید ببینید آتش حسادت چقدر شعله ور است.

بیایید ببینید یک قاری قرآن از سر کینه و حسادت چگونه بقیه قاریان را تخریب می کند!!

بیایید در تلاوتها دنبال خشیت و تقوا بگردید. بیایید اخلاق را جستجو کنید.

استادان عزیز.. استاد اربابی .. استاد غفاری.. استاد اصل محمدی .. بلند شوید.

بلند شوید ببینید چه خبر است! ببینید در  جلسات قرآن چه می گذرد.  

قاریان شهید کجایید ببینید بعضی بچه های قرآنی دارند چه آبرویی از قرآن می برند؟

شهید حسین محمدی... برادران شهید واضحی فرد... شهید مداح... بیایید ببینید

چه خبر است! بیایید غیبت و تهمت و بی حرمتی به استاد و پول و پاکت بازی را ببینید.

بیایید تمسخر و تخریب و بی محبتی و مادی گرایی را ببینید. کو اخلاق و مردانگی؟   

 یک قاری در صوت یا لحنش خارج می زند  یکی می گوید:

عجب خارجی؟ دیگری می گوید :خراب کرد...  ۵ نفر می خندند و مسخره اش می کنند

و و و.....    اما یک نفر در معنا و مفهوم آیات سیر نمی کند . کسی حواسش نیست.

اگر هم باشند این افراد آنقدر تعدادشان کم است که در این جماعت قاری نما گم شده اند.

شاگرد به استادش می گوید: شما که بلد نیستی لطفاً اظهار نظر نکن.!!!!!

 علی بن ابیطالب(ع) که مولا و مقتدای ماست فرمود اگر کسی فقط یک کلمه

به من بیاموزد تا ابد غلام و بنده اویم. کار به کجا کشیده که حرمتها کم رنگ شده و

ارزشها بی اعتبار شده اند؟ و چیزی که من را می رنجاند شعور و معرفت و اخلاق نیکی

است که بسیاری افراد قرآن نخوانده دارند در مقابل بی معرفتی و بی اخلاقی بعضی

قاریان مدعی قرآن.!!! تنها صحبتی که به میان نیست خداست. تنها حرفی که زده

نمی شود یادآوری نکات قرآن پیرامون محبت و ایثار و گذشت و تقواست. تنها مطالبی

که عنوان نمی شود تمرین صبر و مهربانی و اخلاق است. در مسابقات به خاطر

نیم نمره چه صحبتها و کلماتی که رد و بدل نمی شود. چه اعتراضاتی با چه شیوه

بیانی که گفته نمی شود!!!! چه بی احترامی هایی که به داوران نمی شود!!!

چه غیبت ها و چه تهمتهایی که به داوران و به قاریان زده نمی شود!!!

همینطور برای اعزام به مسابقات. همینطور برای اعزام به خارج برای تبلیغ. همینطور

برای اعزام به حج!!!!!

و همینطور و همینطور . . . . و تمام این کارها را بعضی از قاریان قرآن می کنند.

مگر به غیر از این است که برگی بدون اذن خدا از درخت نمی افتد؟

مگر به غیر از این است که خدا بر همه امور ناظر و آگاه است؟

مگر به غیر از این است که ( لاموثر فی الوجود الا الله)؟

پس چرا همه را موثر می دانیم جز خدا؟ پس این همه بی اخلاقی چرا؟

برای چه قرآن می خوانیم؟ که تهمت بزنیم یا تهمت نزنیم؟

برای چه قرآن می خوانیم ؟که حسد بورزیم یا نورزیم؟

برای چه قرآن می خوانیم ؟ که غیبت کنیم یا نکنیم؟

که احترام بگذاریم یا نگذاریم؟ که حرمت شکنی کنیم یا نکنیم؟

برای چه قرآن می خوانیم در حالی که حرفهایمان بوی خدا نمی دهد؟

برای چه قرآن بخوانیم در حالی که عمل مان شیطانی است؟

این قرآن خواندن که دل خودمان را نمی لرزاند و ما را به یاد خدا نمی اندازد و تاثیری در

اعمال و رفتارو اخلاقمان ندارد به چه دردی می خورد؟ 

این ها درد های جامعه قرآنی فعلی ما هستند. این دردها با هیچ مسکّنی آرام نمی شود. 

اینجاست که آدم یاد این بیت زیبا  از مرحوم آقاسی می افتد که:

گر چه قرآن را مرتب خوانده ایم                از قلم نقش مرکب خوانده ایم 

به خودمان بیاییم . فکر کنیم. سرمان را مانند کبک در برف نکنیم.

 خدا دست کسی را رها نمی کند. این ماییم که دستمان را از

دست خدا بیرون می کشیم. برادران عزیزم تازه اینجا مفهوم این حدیث گرانقدر را

درک می کنیم که : (رب تال القرآن و القرآن یلعنه)

به خدا پناه می بریم از شر شیطان که همواره در کمین است. و در پایان میگوییم:

( ربنا  ظلمنا انفسناو ان لم تغفرلنا و ترحمنا لنکونن من الخاسرین)

حرفهای تلخم را به شیرینی محبتتان ببخشید .

 

نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه بیست و دوم تیر 1390 ساعت 10:43 | لینک ثابت |

سلام دوستان امیدوارم که در پناه خدا حالتون خوب باشه

همونطوری که قبلا هم قولش رو داده بودم چند وقتیه که مبحثی رو در مورد پاسخ تهمت های ناروا به یکی از قاریان بسیار خوب کشورمان در زمینه پول گرفتن و تعیین اجرت شروع کردم

امروز هم با استفاده حکم فقهی علما یک جواب بسیار خوب به این افراد ظاهر بین و افراطی میدم ،حرفی نمیزنم خودشون بخونن و قضاوت کنن که اگر معاند با شرع اسلام و علماء ربانی نباشن و فقط از روی احساس درونی خودشون اظهار نظر نکنن و در برابر حکم خدا تسلیم باشن دیگه باید قبول کنن و ان قلت نیارن!!!البته این را هم بگویم که حقیر از مخالفان تعیین اجرت و اصلا گرفتن هدیه هستم اما فقط خواستم تهمت های برخی از دوستان رو جواب بدم،وگرنه کسی که می خواند باید بداند این صدا را خداوند متعال به او ارزانی داشته و فقط باید در راه او این صدا را خرج کند

 دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتای ايكنا از ايشان، مبنی بر اينكه طی كردن اجرت برای قرائت قرآن كريم در يك مراسم چه حمكی دارد؟ با اين توضيح كه اگر مرا برای قرائت قرآن به مراسمی دعوت كنند و قبول اين دعوت را به اخذ وجهی منوط كنم و در غير اين صورت دعوت را نپذيرم، اين كار چه حكمی دارد؟ اظهار كرد: فى نفسه مانعى ندارد.

پاسخ آیت الله سیستانی

متن سؤال

طی كردن اجرت برای خواندن قرآن در يك مراسم چه حمكی دارد؟ يعنی اگر از من دعوت به عمل آمد تا در مراسمی قرآن بخوانم اما بنده شرط كنم كه برای حضور در مراسم و قرائت قرآن اين مبلغ را می‌گيرم در غير اين صورت نخواهم آمد، حكم اين كار چيست؟

پاسخ معظم له

اشكال ندارد.

 

آيت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در پاسخ به استفتای ايكنا مبنی بر اينكه طی كردن اجرت برای خواندن قرآن كريم در يك مراسم چه حمكی دارد؛ يعنی اگر از من دعوت به عمل آمد تا در مراسمی قرآن بخوانم، اما بنده شرط كنم كه برای حضور در مراسم و قرائت قرآن اين مبلغ را می‌گيرم و در غير اين صورت نخواهم آمد، حكم اين كار چيست؟ تصريح كردند: شرعاً اشكالی ندارد، اما برای كارهای عبادی طی كردن وجه، كار مذموم و ناپسندی است.

  

 

 

نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه بیست و دوم تیر 1390 ساعت 10:43 | لینک ثابت |

به نام خدا

سلام و درود بر شما قاریان عزیز. امیدوارم حالتان با لطف خدای مهربان و در پرتو آیات الهی خوب

باشد. پس از آنکه روز گذشته قسمت اول (قاریان قرآن . جاده لغزنده است ...) را نوشتم بسیاری 

از دوستان قاری و غیر قاری تماس گرفتندچه از طریق تلفن همراه وچه از طریق ایمیل و ... و ابراز 

لطف و محبت نمودند و این مطالب را با تاسف تایید کردند و یک عزیز هم انتقاد کرد و فرمود : 

( استاد عزیز. حرفهایتان متین و صحیح است. ولی اینطور نیست که هر کس تحریر بزند تقوا ندارد

شما می توانید با بضاعت خودتان قرآن بخوانید)

ضمن تشکر از این دوست عزیز و گرامی که لطف کردند و به این وبلاگ سر زدند و مطلب 

نگاشته شده را مطالعه کردند با احترام عرض می کنم به هیچ وجه منظور بنده این نبود و در 

هیچ جای مطلب قسمت اول عرض نکردم (هر کس تحریر بزند تقوا ندارد)

چرا که تحریر زدن و فراز و فرود صوت و لحن جزو لا ینفک تلاوت است و اصلاْ بدون اینها نمی شود

تلاوت کرد و استفاده به جا از آنها زیبایی تلاوت را صد چندان می کند. منظور این حقیر اصلاْ شیوه 

تلاوت قرآن نیست . بحثم فقط و فقط این است که حالا که ما را به نام قاری قرآن می شناسند وظیفه

ما چیست؟ فرقی نمی کند چطور قرآن بخوانیم. ضعیف یا قوی. پر تحریر یا کم تحریر. استاد

باشیم یا شاگرد. بین المللی باشیم یا غیر بین المللی. همه ما قاری قرآنیم و مردم ما را که

می بینند می گویند این آقا قاری قرآن است. حالا وظیفه ما چیست؟ 

به هر حال از این دوست عزیز ممنونم . چند وقت پیش به یکی از جلسات قرآن برای دیدن

بچه ها و دوستان عزیزم سری زدم. من معمولاْ سعی می کنم به خاطر دید و بازدید و مطلع

شدن از خبر سلامتی دوستان و عزیزان قرآنی به اکثر جلسات سری بزنم.

جلسه خوب و معنوی و شلوغی بود و مردم غیر قاری هم نشسته بودند. چند نفر که تلاوت

کردند استاد جلسه نام یکی از عزیزان را برای تلاوت قرآن صدا زد. دیدم یک نفر از بین بچه ها

بلند شد و به سمت جایگاه تلاوت حرکت کرد. یک شلوار جین بسیااااار تنگ که اعضا و جوارح 

بدنش را نمایان می کرد با آدامسی در دهان!!!

بعد هم که در جایگاه نشست آدامس را جلوی چشم همگان از دهانش در آورد و به گوشه

رحل چسباند و تلاوتش را شروع کرد. !!!!

برادران عزیزم. شاید پوشیدن شلوار جین تنگ ایرادی نداشته باشد . جویدن آدامس بد نیست

اما هر کاری را هر جایی نباید انجام داد. کسی که حرمت قرآن و جلسه قرآن را نگه

نمی دارد و با این هیاءت و این حرکات زشت و غیر متین قرآن تلاوت می کند و به مردمی که

آنجا نشسته اند توجه نمی کند و ادب را رعایت نمی کند با قرآن خواندنش دارد تبلیغ منفی

می کند و چهره قاریان قرآن را در نزد مردم مخدوش می کند.

قاری قرآن باید موءدب باشد . باید متین باشد. باید خوش اخلاق باشد. باید تمیز باشد.

خیلی ها را می بینم با لباسهای چروک و موی شانه نزده می آیند تلاوت می کنند. مردم

ما را می بینند. ما مبلغ قرآنیم و در قبال آن وظیفه سنگینی داریم. اگر کار غیر اخلاقی و

خلاف ادبی بکنیم چند برابر مردم عادی به قرآن و دین ضربه می زنیم . من خواهشم از

اساتید قرآن این است که حتماْ راجع به این مسائل در جلسات صحبت کنند .

شاگردانشان را راهنمایی کنند. آداب تلاوت قرآن را هم آموزش دهند. شخصیت قرآنی و

صفات یک قاری واقعی قرآن را برای بچه ها بگویند. نباید یک قاری قرآن فقط در تلاوت رشد

کند. باید به موازات رشد فنی . اخلاق و رفتار و معرفتش هم رشد کند. امیدوارم روزی برسد

همگی پای درس قرآن آقا امام زمان زانو بزنیم و اخلاق و رفتار و تلاوتمان موجب خوشنودی

حضرتش واقع شود آمین.

(ربنا ظلمنا انفسنا و ان لم تغفرلنا و ترحمنا لنکونن من الخاسرین). یا حق

نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه بیست و دوم تیر 1390 ساعت 10:42 | لینک ثابت |

جذب امكانات، مؤسسات قرآنی را از جنبه‌های نرم‌افزاری غافل نكند
ادامه مطلب
نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه بیست و دوم تیر 1390 ساعت 10:21 | لینک ثابت |

قرائت و تدبر در قرآن كريم واجب كفايی است
ادامه مطلب
نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه بیست و دوم تیر 1390 ساعت 10:19 | لینک ثابت |

در اين صوت از سوره مباركه حمد و بقره 1 تا 21 به صورت ترتيل توسط رهبر معظم انقلاب قرائت  مي شود.

صوت دلنشين قرآن كريم با صداي ولي امر مسلمين جهان که مربوط به 27 سال پيش است با طراوت خاصي همراه است.

برای دانلود كليك كنيد (حجم 5.6 مگابایت)

نوشته شده توسط قاری قرآن در پنجشنبه نهم تیر 1390 ساعت 12:12 | لینک ثابت |


ادامه مطلب
نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه هشتم تیر 1390 ساعت 10:1 | لینک ثابت |


ادامه مطلب
نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه هشتم تیر 1390 ساعت 9:58 | لینک ثابت |

نوشته شده توسط قاری قرآن در چهارشنبه هشتم تیر 1390 ساعت 9:53 | لینک ثابت |

آيت‌الله‌العظمی مظاهری در پاسخ به استفتای ايكنا مبنی بر اينكه آيا سبك‌ها و دستگاه‌های رايجی كه قراء در قرائات خود از آن استفاده می‌كنند، حكم غنا را پيدا نمی‌كند؟ عنوان كردند: مراد از «إنّ القرآنَ نَزَلَ بالحُزنِ» حزن محبت است و لازمه آن گريه شوق است و گناه غنا در قرآن مضاعف است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه حوزه‌های علميه، آيت‌الله‌العظمی مظاهری در پاسخ به استفتای ايكنا مبنی بر اينكه با توجه به روايتی از پيامبر اكرم(صلّی الله عليه و آله) كه فرمودند: «إنّ القرآنَ نَزَلَ بالحُزنِ، فإذا قرأتُمُوه، فابكُوا فإن لَم تَبكُوا، فَتَباكُوا» (مستدرك الوسائل، ج 1، ص 294)، آيا سبك‌ها و دستگاه‌های رايجی كه قراء در قرائات خود از آن استفاده می‌كنند ـ با اين توضيح كه برخی از قراء شايد از الحان جديد كه گاهی طرب نيز می‌آفريند، استفاده كنند ـ حكم غنا را پيدا نمی‌كند؟ تصريح كردند: مراد از حزن، حزن محبت است و معنای آن اين است كه قرآن حكم الله است و قرائت آن مكالمه است، معاشقه است، ميان عبد و مولی، و لازمه آن گريه شوق است.

ايشان همچنين اظهار كردند: غنا و موسيقی در قرآن و تعزيه و دعا، گناه آن مضاعف است و توهين به قرآن و عزا و دعا است.

نوشته شده توسط قاری قرآن در سه شنبه هفتم تیر 1390 ساعت 10:36 | لینک ثابت |

در بخشی از پيام مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور به مناسبت درگذشت استاد «شعيشع»، از قول اين قاری قرآن آمده است كه ايران و مصر در عشق به اهل بيت(ع) و تلاوت قرآن با هم رقابت می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور، در پی درگذشت «ابوالعينين شعيشع»، شيخ‌القراء مصر، اين مركز طی پيامی ضمن تجليل از مقام شامخ وی، بر زندگی خاشعانه او همراه با ترس از خدا، محبت به اهل بيت(ع) و خدمت به قرآن كريم، تأكيد كرد و خواستار توجه بيشتر به ابعاد شخصيتی وی شد.

اين مركز ضمن ابراز تأسف عميق خود در رابطه با سكوت مجامع اسلامی و قرآنی در پی درگذشت شيخ «ابوالعينين شعيشع» تأكيد كرد: استاد شعيشع كه آخرين يادگار دوران طلايی هنر تلاوت در مصر و جهان اسلام بود؛ عمری را خاشعانه در مقابل قرآن عظيم زانو زد و خواسته او از خداوند، خدمت مستمر به كتاب خدا در طول زندگی پربركت خويش بود.

در اين پيام آمده است: شيخ «ابوالعينين شعيشع» راز موفقيت خود را «ترس از خدا» می‌دانست و معتقد بود خشوع قاری در برابر خدا در هنگام تلاوت بايد ديده شود.

مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور با تأكيد بر شخصيت جامع استاد شعيشع در هنر تلاوت قرآن می‌افزايد: وی كه از تربيت يافتگان مكتب استاد كل قرائات «محمد رفعت» است، با نبوغ سرشار خود پس از 10 سال تلاش مجدانه از سن هفده سالگی توانست به عنوان جوانترين قاری راديو به تلاوت قرآن بپردازد و بيش از هشتاد سال علاوه بر استادی مسلم در هنر تلاوت قرآن، جامعه قاريان را در بلاد اسلامی، در مناسبی همچون، رئيس اتحاديه قراء مصر، عضويت در مجلس عالی امور اسلامی، عضويت در كميته عالی قرآن در وزارت اوقاف مصر و رياست مركز بين‌المللی قرآن كريم از مواهب وجودی خود بهره‌مند سازد.

اين مركز به نمايندگی از جامعه قرآنی ايران اسلامی با گلايه از عملكرد مجامع اسلامی، بويژه در كشور مصر در ادا نكردن وظيفه خويش در تجليل از مقام «ابوالعينين شعيشع»، ضمن اعتراض به بی‌تفاوتی نسبت به شخصيت‌های بزرگ جهان اسلام در پيام خود تصريح كرد: مجامع و مراكز اسلامی مصر را چه شده است؟ آيا آنها نيز با افول خورشيد شعيشع كه ساليان سال در كشورهای غرب و شرق جهان می‌تابيد و خيل مشتاقان به قرآن از وجود او گرما می‌گرفتند، خاموش شدند؟

رئيس نقابه القراء مصر كه اينك پس از قريب به 9 دهه زندگی پر بركت از ميان ما رفته است زندگی خويش را مصروف خدمت به قرآن و عشق به اهل بيت پيامبر اكرم(ص) كرد. وی در اين رابطه می‌گويد: ايران و مصر در دو موضوع با هم رقابت می‌كنند، نخست عشق به اهل بيت (ع) و دوم تلاوت قرآن.

وی كه قاريان ايرانی را در كيفيت تلاوت و كميت نفرات كم‌نظير و در رتبه دوم جهان پس از كشور مصر می‌دانست، نهضت بزرگ قرآنی در ايران اسلامی را مرهون انقلاب اسلامی و توجه ويژه امام و رهبری معظم انقلاب می‌دانست.

نوشته شده توسط قاری قرآن در دوشنبه ششم تیر 1390 ساعت 11:34 | لینک ثابت |

شيخ القراء «ابوالعينين شعيشع» برترين قاری مصر در دوره معاصر بود كه صوت و سبك تلاوت منحصر به فرد و بسيار دلنشينی داشت و تلاوت جذاب و بی‌نظير ايشان مستمع را به دنيايی از نور و معنويت می‌بُرد.

فرج‌الله شاذلی؛ استاد، قاری و داور بين‌المللی مسابقات قرآن كريم مصر و عضو اتحاديه قاريان و حافظان قرآن مصر

فرج‌الله شاذلی، استاد، قاری و داور بين‌المللی مسابقات قرآن كريم مصر، عضو هيئت علمی دانشگاه الأزهر و عضو اتحاديه قاريان و حافظان قرآن مصر، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اعلام اين مطلب گفت: ابوالعينين شعيشع از دوران نوجوانی قرائت قرآن را آغاز كرد و در جوانی و بزرگسالی و پيری نيز آن را ادامه داد، به‌گونه‌ای كه ايشان تا آخرين روزهای زندگی 89 ساله خود نيز قرآن را تلاوت می‌كرد.

وی افزود: شيخ فقيد، سبك تلاوت منحصر به فرد و صدای بسيار زيبايی داشت، به‌گونه‌ای كه قرائت وی در شنوندگان بسيار تأثيرگذار واقع می‌شد و انسان را به دنيايی از نور منتقل می‌كرد.

شاذلی در ادامه تأكيد كرد: شعيشع در داخل و خارج از مرزهای مصر دارای محبوبيت فراوان بود و برای حضور در تمامی مسابقات و محافل قرآنی دعوت می‌شد. وی در مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان در ايران كه آخرين دوره آن دی‌ماه سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد، حضور داشت و مورد استقبال گرم مردم ايران قرار گرفت.

اين داور بين‌المللی مسابقات قرآن در ادامه درباره سبك تلاوت شيخ القراء شعيشع تصريح كرد: شيخ فقيد دارای سبك تلاوت منحصر به فرد، شيوه قرائت بی‌نظير و صدای زيبايی بود كه تلاوت دلنشين ايشان را می‌توان در زمره تلاوت جذاب قاريان بزرگی مانند «شيخ محمد رفعت»، «شيخ عبدالباسط عبدالصمد»، «شيخ مصطفی اسماعيل» و «شيخ علی محمود» دانست.

فرج الله شاذلی درباره ويژگی‌های شخصيتی ابوالعينين شعيشع تصريح كرد: ايشان دارای شخصيت و رفتار والا و بسيار خاصی بود، به‌طوری كه اين اخلاق، رفتار و شخصيت والا ايشان را بسيار محبوب كرده بود و به همين دليل مرحوم شعيشع به هر كجا سفر می‌كرد، به شدت مورد استقبال قرار می‌گرفت.

 فرج الله شاذلی:
شيخ فقيد ابوالعينين شعيشع دارای سبك تلاوت منحصر به فرد، شيوه قرائت بی‌نظير و صدای زيبايی بود كه تلاوت دلنشين ايشان را می‌توان در زمره تلاوت جذاب قاريان بزرگی مانند «شيخ محمد رفعت»، «شيخ عبدالباسط عبدالصمد»، «شيخ مصطفی اسماعيل» و «شيخ علی محمود» دانست

وی در ادامه درباره عدم حضور بسياری از مقامات دولت مصر، اخوان‌المسلمين و نمايندگان الأزهر در مجلس ترحيم مرحوم شعيشع گفت: ابوالعينين شعيشع دارای محبوبيت مردمی و ريشه‌های ايمانی بسيار قوی بود كه وی را از مقامات و سران كشورها بی‌نياز ساخته بود.

اين قاری برجسته مصری در ادامه خاطرنشان كرد: اگرچه مسئولان دولتی در اين مراسم حضور پررنگی نداشتند، اما در مراسم تشييع پيكر مرحوم استاد شعيشع كه روز جمعه، سوم تيرماه، پس از نماز جمعه در قاهره برگزار شد، زنان، مردان، جوانان، دختران و قشرهای مختلف مردم مصر و علاقه‌مندان به علوم و معارف قرآن كريم و دوستداران تلاوت اين قاری برجسته مصر حضور گسترده‌ای داشتند كه اين مشاركت گسترده مردمی بيانگر ميزان محبوبيت ايشان نزد ملت مصر است.

وی درباره انتخاب دبيركل جديد اتحاديه قاريان و حافظان قرآن مصر گفت: با وجود انتشار برخی اخبار در رسانه‌های خبری مبنی بر انتخاب «محمود طبلاوی»، معاون دبيركل اتحاديه، به‌عنوان جانشين ابوالعينين شعيشع، اما تاكنون كسی به عنوان دبيركل اتحاديه قاريان و حافظان مصر انتخاب نشده و قرار است، به‌زودی شورای اداری اين اتحاديه جلسه‌ای را تشكيل دهد و جانشين ابوالعينين شعيشع را انتخاب نمايند.

فرج‌الله الشاذلی گفت: اتحاديه قاريان و حافظان قرآن مصر 20 عضو دارد كه اعضای اين اتحاديه از قاريان برجسته و مشهور مصر هستند كه در جلسه آينده اين اعضا كه احتمالاً اوايل ماه آينده ميلادی برگزار می‌شود، جانشين شيخ‌القراء و دبيركل اتحاديه قاريان و حافظان قرآن مصر را تعيين و اعلام می‌كنند.

  
منبع:ایکنا
نوشته شده توسط قاری قرآن در دوشنبه ششم تیر 1390 ساعت 11:30 | لینک ثابت |

مرحوم استاد «ابوالعينين شعيشع»، پيوسته حامی ملت‌‌های آزادی‌خواه بود، به‌طوری كه وی در آخرين گفت‌وگوی خود گفت: «زمانی كه نمی‌توانستم با جوانان انقلابی مصر همراه شوم، دعا می‌كردم كه اين انقلاب جوانان به سلامت به نتيجه برسد و خداوند عمرم را چنان طولانی كرد كه توانستم شاهد پيروزی جوانان مصری باشم».
مرحوم استاد «ابوالعينين شعيشع»، شيخ القراء مصر

روزنامه مصری «روزاليوسف» در شماره امروز، پنجم تيرماه، آخرين مصاحبه اين روزنامه با ابوالعينين شعيشع درباره انقلاب مصر را منتشر كرد كه اين مصاحبه پس از خروج شعيشع از بخش مراقبت‌های پزشكی بيمارستان قاهره انجام شده است.

در متن منتشر شده از سوی روزنامه روزاليوسف آمده است: «در اين گفت‌وگو قرار بود استاد شعيشع از خاطراتش درباره خدمت به قرآن برای ما بگويد، اما قضا و قدر به او مهلت نداد و در عرض چند ساعت ناگهان به كما رفت».

مصاحبه‌گر روزنامه «روزاليوسف» با انتقاد از عدم توجه رسانه‌های مصر به شيخ القراء اين كشور، تأكيد كرده است: «شيخ ابوالعينين شعيشع بارها به بخش مراقبت‌های ويژه رفت و از آن خارج شد و با اين‌كه پسر وی تلاش می‌كرد شيخ در خانه‌اش بستری شود، اما پزشكان با بيان وخامت احوالات شيخ شعيشع، ايشان را به بيمارستان منتقل كردند تا در نهايت روز پنجشنبه، دوم تيرماه، درگذشت».

شيخ ابوالعينين شعيشع در اين گفت‌وگو درباره انقلاب مصر می‌گويد: «به خدا با ديدن شهادت جوانان مصری و درگيری‌ها در مصر برای كشورم بسيار نگران هستم و پس از رفتن مبارك هر روز برای مصر گريه كرده‌ام و از خدا خواستم غم و اندوه را از بين ببرد و همين شد كه قلبم ايستاد و به مراقبت‌های پزشكی منتقلم كردند».

وی با بيان اين‌كه ترديدی نداشتم كه با جوانان انقلابی همراه شوم، افزود: «خواسته‌های جوانان مصری مشروع است، زمانی كه نمی‌توانستم با آنان همراه شوم، دعا می‌كردم كه اين مرحله از انقلاب به سلامت به نتيجه برسد و خداوند عمرم را چنان طولانی كرد كه يكی از دعاهايم با پيروزی انقلاب مصر مستجاب شد».

 ابوالعينين شعيشع:
اميدوارم آينده مصر در امنيت و خير باشد و الحمدلله ملت مصر از خوابی سنگين‌تر از خواب اصحاب كهف به سلامت بيدار شده است

شيخ القراء سابق مصر در ادامه مصاحبه‌اش تأكيد كرد: «البته هيچ وقت فكر نمی‌كردم انقلابی به اين شكل رخ دهد؛ زيرا گفته می‌شد ملت مصر مرده است، اما با آغاز انقلاب گفتم الحمدلله اين يك خير بزرگ است و روزهای پيش رو بهتر خواهد بود».

مصاحبه‌گر روزنامه «روزاليوسف» در ادامه درباره رهبران مصر كه ابوالعينين شعيشع آن‌ها را ديده بود از جمله ملك فاروق، محمد نجيب، جمال عبدالناصر، انور سادات و حسنی مبارك از او می‌پرسد و شيخ پاسخ می‌دهد: «ملك فاروق در رمضان سالی كه به خاطر نمی‌آورم، از من و شيخ عبدالفتاح الشعشاعی برای قرائت دعوت می‌كرد و هر شب اكثراً در كنار ما و يا پايين‌تر از ما می‌نشست و به قرائت قرآن گوش می‌داد، اما سال دومی كه ما را به اسكندريه دعوت كرد، ديديم كه انحرافش شروع شده و من نيز قرائت قرآن برای او را رها كرده و به راديو «الشرق الادنی»(خاور نزديك) فلسطين رفتم و برای اولين بار در مسجد الاقصی قرائت كردم».

وی با اشاره به خاطراتی از ديدارهايش با «محمد نجيب»، «جمال عبدالناصر» و «انور سادات» درباره حسنی مبارك می‌گويد: مردم در آن اوايل حكومتش، همراه مبارك بودند، اما اين اواخر طمع رياست او را گرفته بود.

شيخ ابوالعينين شعيشع همچنين درباره «اتحاديه قاريان و حافظان قرآن مصر» می‌گويد: «از 50 سال پيش تاكنون حقوق قاريان قرآن مشكل اساسی بود و البته تا امروز دستمزد قاری قرآن بسيار كم است و از زمانی كه در سال 1988 رياست انجمن را به عهده گرفتم، تلاش كردم قاريان مصری حقوق خوبی دريافت كنند».

وی با انتقاد از وضعيت موقوفه‌های مصر می‌افزايد: ‌«بارها به وزير اوقاف مصر گفته‌ام كه اكثر موقوفات در مصر از جمله زمين‌های موقوفه برای حافظان قرآن است اما آن‌ها توجهی نمی‌كنند».

شيخ ابوالعينين شعيشع درباره آينده مصر نيز با اشاره به آيه 99 سوره يوسف «ادْخُلُواْ مِصْرَ إِن شَاء اللّهُ آمِنِينَ(ان شاء الله با [امن و] امان داخل مصر شويد»، تأكيد می‌كند: «اميدوارم آينده مصر در امنيت و خير باشد و الحمدلله ملت مصر از خوابی سنگين‌تر از خواب اصحاب كهف به سلامت بيدار شده است».

وی در پايان از رهبران آينده مصر می‌خواهد كه از خدا بترسند و با دقت اطرافيان خود را انتخاب كند، صدای ملت را مستقيم بشنود، به عدالت حكمرانی كند و بداند كه برای خدمت به خلق خدا آمده و بايد تقوا پيشه كند.

منبع:ایکنا

نوشته شده توسط قاری قرآن در دوشنبه ششم تیر 1390 ساعت 11:28 | لینک ثابت |

استاد «ابوالعينين شعيشع»، علاقه خاصی به مرحوم «محمد رفعت»، اميرالقراء مصر، داشت و با تقليد از تلاوت اين قاری نامدار جهان اسلام، سبك تلاوت وی را تكميل كرد.
«عبدالفتاح علی طاروطی»، قاری ممتاز مصری

«عبدالفتاح علی طاروطی»، قاری ممتاز مصری و از داوران بين‌المللی قرآن كريم ضمن بيان اين مطلب گفت: استاد شعيشع از قاريان نامدار و از ستاره‌های پر فروغ تلاوت در مصر و جهان اسلام بود كه قاريان مصری را تحت تأثير قرار داد و صدای تلاوت ايشان در روح و جان تأثيرگذار بود و ما را زنده می‌كرد.

وی در ادامه افزود: ابوالعينين شعيشع در مكتب استاد رفعت تلمذ كرد و با تأثيرپذيری از اميرالقراء مصر، با همان ويژگی‌های صوتی استاد رفعت كه در روح و جان آدمی تأثيرگذار است، به قرائت قرآن پرداخت.

طاروطی با تأكيد بر اين‌‌كه اخلاق و شخصيت مرحوم شعيشع متأثر از قرآن و آموزه‌های قرآنی بود، تصريح كرد: استاد شعيشع علاقه خاصی به «محمد رفعت»، از نوابغ كم‌نظير تلاوت قرآن در مصر داشت و از اسلوب تلاوت مرحوم رفعت بهره‌مند شد و می‌توان گفت، شعيشع سبك تلاوت شيخ رفعت را تكميل كرد و ادامه‌دهنده راه اميرالقراء مصر بود.

اين داور بين‌المللی قرآن كريم خاطر‌نشان كرد: صوت استاد شعيشع، زيبا و دارای معنويتی خاص بود، وی بيشتر عمر خود را در خدمت قرآن صرف كرد و در سن 89 سالگی در حالی از دنيا رفت كه وجودش سرشار از عشق به قرآن و اسلام بود.

اين قاری مصری همچنين ادامه داد: استاد شعيشع با وجود اين‌كه از ما مسن‌تر بود، اما با تواضع منحصر به فرد، رفتاری صميمانه با اطرافيان داشت، به‌گونه‌ای كه ما اين تفاوت سنی را احساس نمی‌كرديم و حتی هيچ وقت به گونه‌ای رفتار نمی‌كرد كه ما احساس كنيم منصب مهم شيخ القراء مصر را عهده‌دار است.

تلاش استاد شعیشع برای کشف استعدادهای قرآنی در مصر

عبدالفتاح طاروطی تأكيد كرد: استاد شعيشع در زمان حيات خود در مناصب زيادی فعاليت كرد، اما هرگز مغرور نشد و شخصيتی مردمی و ارتباطی صميمانه با اهالی قرآن داشت و تلاش‌های زيادی برای كشف استعدادهای قرآنی در مصر و اعزام نخبگان قرائت اين كشور به بخش‌های مختلف جهان اسلام انجام داد.

اين داور بين‌المللی قرآن كريم كه در مراسم ترحيم استاد شعيشع در قاهره حضور يافت، در اين باره گفت: اين مراسم روز جمعه، سوم تيرماه، در مسجد «الخلفاء الراشدين» شهرك «نصر» قاهره با حضور قراء برجسته مصر و جهان اسلام همچون «محمد صديق منشاوی»، «محمود طبلاوی» و شيخ «حلمی جمل»، برگزار شد و شنبه، چهارم تيرماه، نيز مراسم مشابهی در زادگاه وی واقع در منطقه «بيلا» از توابع استان «كفرشيخ» مصر برگزار شد.

 عبدالفتاح طاروطی:
استاد شعيشع با وجود اين‌كه از ما مسن‌تر بود، اما با تواضع منحصر به فرد، رفتاری صميمانه با اطرافيان داشت، به‌گونه‌ای كه ما اين تفاوت سنی را احساس نمی‌كرديم

شيخ عبدالفتاح طاروطی با اشاره به مشاركت گروهی از مسئولان دولتی در مراسم تشييع پيكر استاد ابوالعينين شعيشع در زادگاه ايشان، يادآور شد: تمامی گروه‌های اسلامی مصر از وفات استاد شعيشع متأثر شدند، هرچند در اين مراسم تمامی نمايندگان احزاب و گروه‌های اسلامی و مقامات رسمی مصر حضور نيافتند؛ اما مراسم باشكوه خاصی برگزار شد و نمايندگانی كه حاضر نشدند به ارسال پيام‌های تسليت برای خانواده استاد بسنده كردند.

وی همچنين روند پوشش اخبار مربوط به وفات استاد شعيشع در مطبوعات و رسانه‌های رسمی مصر را مورد توجه قرار داد و بيان كرد: راديو قرآن مصر به عنوان يكی از رسانه‌های قرآنی شاخص در جهان اسلام از همان نخستين ساعات وفات استاد شعيشع، اين خبر را مخابره كرد و به توليد و پخش ويژه‌برنامه‌هايی در اين زمينه همچون تلاوت‌های استاد پرداخت.

عبدالفتاح طاروطی در پايان خاطر‌نشان كرد: شبكه‌های ماهواره‌ای و روزنامه‌های مصر نيز خبر وفات شيخ القراء اين كشور و مطالبی درباره زندگينامه اين قاری نامدار جهان اسلام را پخش و منشر كردند، زيرا وی يكی از قاريان نامدار جهان اسلام بود كه هرگز فراموش نخواهد شد.

گفتنی است، استاد «ابوالعينين شعيشع»، شيخ القراء مصر و دبيركل اتحاديه قاريان و حافظان قرآن مصر، پنج‌شنبه، دوم تيرماه، در سن 89 سالگی در بيمارستانی در قاهره دار فانی را وداع گفت.

منبع:ایکنا

نوشته شده توسط قاری قرآن در دوشنبه ششم تیر 1390 ساعت 11:23 | لینک ثابت |

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید این تلاوت رو دانلود کنید

لازمبه ذکر است این تلاوت در جوار حرم ملکوتی امام رضا علیه السلام انجام شده

دانلود

نوشته شده توسط قاری قرآن در یکشنبه پنجم تیر 1390 ساعت 9:23 | لینک ثابت |

سلام دوستان بنا بر درخواست جمعی از دوستان و به مناسبت درگذشت استاد شعیشع ویژه نامه ای رو که از سایت ایکنا اقتباس شده رو برای شما قرار دادم میتونید استفاده کنید ما رو هم دعا کنید

سخن نخست

زندگینامه استاد ابوالعینین شعیشع

با پیشکسوتان قرآنی درباره استاد شعیشع 1

با پیشکسوتان قرآنی درباره استاد شعیشع 2

با قاریان بین الملل درباره استاد شعیشع

دیدگاه جامعه قرآنی درباره استاد شعیشع

استاد ابوالعينين شعيشع السيرة و المسيرة

نوشته شده توسط قاری قرآن در یکشنبه پنجم تیر 1390 ساعت 9:11 | لینک ثابت |

اتحاديه قاريان و حافظان قرآن كريم مصر با صدور بيانيه‌ای، درگذشت استاد «ابوالعينين شعيشع»، دبيركل اين اتحاديه و شيخ القراء مصر، را تسليت گفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه بين‌المللی «الشرق الاوسط»، در اين بيانيه كه امروز، چهارم تيرماه، منتشر شد؛ آمده است: اتحاديه قاريان و حافظان قرآن مصر صميمانه و خالصانه درگذشت شيخ القراء اين كشور را به امت اسلام تسليت می‌گويد.

در ادامه بيانيه اتحاديه قاريان و حافظان قرآن مصر آمده است: فعاليت‌های ابوالعينين شعيشع، استاد فقيد قرآن كريم، در راه خدمت به اسلام نزد خداوند محفوظ بوده و به خاطر چنين فعاليت‌هايی در پيشگاه الهی پاداش داده می‌شود.

روزنامه الشرق الاوسط با ارائه گزارشی درباره شيخ القراء فقيد مصر، مرحوم استاد شعيشع را صاحب مقام «صبا» در نغمات قرآنی دانسته و آورده است: اين پير قاريان قرآن مصر به دليل لحن حزن‌آلود در تلاوت، از سوی كارشناسان و صاحب نظران قرائت، لقب «ملك صبا» را دريافت كرد؛ حزنی كه به گفته آن قاری فقيد به حادثه وفات پدرش برمی‌گردد كه در روح و جانش بسيار تأثيرگذار بود.

شيخ القراء مصر به دليل لحن حزن آلود در تلاوت، از سوی كارشناسان و صاحب نظران قرائت لقب «ملك صبا» را دريافت كرد

گزارش الشرق الاوسط حاكی است: استاد شعيشع، يادگار نسل طلايی قراء مصری بود كه به دليل قرائت‌های زيبايش در زمره پير قاريان و بزرگان قرائت اين كشور همچون «محمد رفعت»، «منصور بدار الدمنهوری»، «عبدالفتاح الشعشاعی»، «محمود علی البنا»، «عبدالباسط عبدالصمد»، «محمد صديق المنشاوی» و «مصطفی اسماعيل» قرار گرفت.

اين روزنامه در پايان آورده است: شعيشع يكی از مدافعان غيرتمند اسلام بود كه در هر چيزی ميانه‌روی و اعتدال را رعايت كرد و شعار اين استاد فقيد در زندگی بر دعوت به سوی خدا با حكمت و موعظه حسنه استوار بود.

گفتنی است، استاد «ابوالعينين شعيشع»، شيخ‌القراء مصر و دبيركل اتحاديه قاريان و حافظان قرآن اين كشور، روز پنجشنبه، دوم تيرماه، در سن 89 سالگی در بيمارستان «معهد ناصر» قاهره به دليل بيماری مزمنی كه از سه ماه پيش از آن رنج می‌برد، دعوت حق را لبيك گفت.

مقام‌ صبا مقامی‌ است‌ كه‌ حزن‌ زايدالوصفی‌ در انسان‌ ايجاد می‌كند و نيز حالت‌ هشدار و بيدارباش‌ دارد و تحسّر و تأثر شديدی‌ در قاری‌ به‌ وجود می‌آورد.

نوشته شده توسط قاری قرآن در یکشنبه پنجم تیر 1390 ساعت 9:9 | لینک ثابت |

مرحوم استاد «ابوالعينين شعيشع» شخصيتی مردمی داشت و انسانی شايسته بود كه به دليل سبك زيبای تلاوت و ويژگی‌های اخلاقی و انسانی، به الگويی فراموش ناشدنی برای جامعه قرآنی معاصر مصر تبديل شد.
«انور شحات محمد انور»، قاری جوان و نامی مصر و پسر ارشد استاد مرحوم «شحات محمد انور»

«انور شحات محمد انور»، قاری جوان و نامی مصر و پسر ارشد استاد مرحوم  ضمن بيان اين مطلب گفت: ابوالعينين شعيشع انسانی شايسته و از نسل قديم و طلايی قراء مصر بود كه به دليل رفتار و اخلاق انسانی خود كه برگرفته از آموزه‌های ناب قرآن بود، به الگويی برای تمامی قاريان مصر تبديل شد.

محمد انور در ادامه افزود: ما قاريان مصری هميشه از استاد شعيشع به‌عنوان كهن‌سال‌ترين قاری مصری در عصر جديد ياد می‌كرديم و وی از مشاهير برجسته قرائت در مصر محسوب می‌شد.

وی تأكيد كرد: شيخ القراء مصر سبك خاصی در تلاوت آيات قرآن داشت، به‌گونه‌ای كه ‌تقليد از اين سبك مرحوم شعيشع برای قاريان دشوار بود و هر كسی به آسانی قادر نبود اسلوب تلاوت ايشان را تقليد كند.

اين قاری برجسته مصری همچنين تصريح كرد: ابوالعينين شعيشع علاقه خاصی به قاريان ايرانی داشت و به خاطر سفرهای متعدد به جمهوری اسلامی ايران، انس و الفت خاصی بين وی و قاريان ايرانی برقرار شده بود كه از ذهن قراء ايرانی پاك نخواهد شد.

وی خاطر‌نشان كرد: ابوالعينين شعيشع به دليل تعاملات مناسبی كه با قراء ايرانی داشت و همچنين تعلق خاطرش به آنان، همواره مشتاق بود به جمهوری اسلامی ايران سفر كند و در مسابقات بين‌المللی قرآن ايران از جمله مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان بارها در كميته داوری اين رقابت‌ها حضور داشت.

 انور شحات محمد انور:
شيخ القراء مصر سبك خاصی در تلاوت آيات قرآن كريم داشت، به‌گونه‌ای كه ‌هر كسی به آسانی قادر نبود از سبك تلاوت ايشان تقليد كند

انور شحات محمد انور با بيان اين كه با وفات ابوالعينين شعيشع، جامعه قرآنی مصر يكی از بزرگان قرائت را از دست داد، گفت: ابوالعينين شعيشع شخصيتی دوست‌داشتنی برای قاريان بود و ارزش‌های اخلاقی و انسانی ايشان و همچنين، مردمی بودن وی هيچ‌گاه از ذهن‌ها پاك نخواهد شد.

اين قاری جوان نامدار مصری كه حافظ كل قرآن كريم است و آيات قرآن را با مهارت و زيبايی خاصی تلاوت می‌كند، در پايان اين گفت‌وگو، رحمت و مغفرت از پيشگاه خداوند متعال را برای شيخ القراء فقيد مصر خواستار شد.

يادآور می‌شود، انور شحات محمد انور از قاريان جوان و نامی مصر است كه تاكنون چندين بار از سوی سازمان دارالقرآن الكريم، سازمان اوقاف و امور خيريه و شبكه قرآن و معارف سيما برای تلاوت در ماه مبارك رمضان به ايران دعوت شده و در ۲۲ استان كشور به اجرای برنامه پرداخته است.

نوشته شده توسط قاری قرآن در یکشنبه پنجم تیر 1390 ساعت 9:8 | لینک ثابت |

JavaScript Codes